Monday, July 18, 2011

DOA PENUMBUK KUAT / DERAS

Sepertimana dalam sebuah hadith yang diriwayatkan oleh Imam Muslim, bahawa Nabi saw berkata:
“Seorang mukmin yang kuat lebih baik dan dicintai oleh Allah daripada mukmim yang lemah.”
Tenaga atau kederat kebanyakkan wanita adalah lemah berbanding dengan kaum lelaki. Dengan mengamalkan doa ini. Penumbuk wanita tersebut boleh menumbangkan musuhnya walaupun musuh itu kuat darinya. Doa Penumbuk Deras/Kuat ini digunakan semasa nyawa sedang terancam. Gunakan ayat ini bila diperlukan sahaja. Gunakan untuk menyelamatkan diri. Jangan gunakan untuk menganiayai orang lain.

Kaum lelaki yang lemah dan sering dibuli atau nyawa sedang terancam boleh mengamalkan doa ini. Guna untuk menyelamat nyawa orang lain bila terjadi dihadapan anda. Jangan lari atau tengok sahaja kawan anda dibelasah tanpa berbuat apa-apa. 

Cara-cara:

Amalkan selepas solat. Baca 3 x sebelum menumbuk tepat pada muka atau badan musuh untuk menumbangnya ke tanah. InsyaAllah Allah akan memelihara hambaNya yang lemah dari perbuatan dan niat jahat orang yang mengancam nyawa hambaNya. Semuga mendapat pertolonganNya disaat anda memerlukan.


Terjemahannya:

"Mereka (seolah-olah orang yang) pekak, bisu dan buta; dengan keadaan itu mereka tidak dapat kembali (kepada kebenaran)."

Wasallam.